lørdag 24. november 2007

Explore

Det er så gøy å stå på bokogmedia med KRIKgenser når det kommer kunder som begynner å prate om KRIK. KRIK er konge, jeg dør av at jeg ikke får dra på explore med tOlak, Sigbjørn og Håvard. For de er så überkule!;) Men neste år SKAL jeg. Og da SKAL Charlotte, Marianne, Karoline og Benedicte også bli med. Og Håvard, Sigbjørn og tOlak må også komme!

Jeg husker i fjor, det var så gøy; klokka 7 om morgenen. Benedicte sier at hun har funnet plasser til oss bak Mikal og de. "Kem e Mikaaaal?!" gauler jeg og går inn i bussen for å finne det ut. Så går jeg litt bakover, og der sitter to trøtte tryner, som jeg omtrent hopper på og gauler tOlak i fjeset: "E duuu Mikal? Åh, så bra! Då ska eg sitta bak dåkke!!" Jeg kjente jo Håvard fra før, siden vi hadde vært på skogstur sammen, men både han og Mikal ble nok overlykkelige av å få Kristin bak seg. Da vi hadde kjørt 10 meter mens jeg hoppet og sang i midtgangen gaulte tOlak ut: "E d nåken som har sovepiller te hu der?!" Men igen hadde, så da diskuterte jeg, Håvard, Mikal og Sigbjørn helt til vi ble venner istedetfor. Og det er vi glade for den dag i dag. Hele leiren løp jeg rundt og fant dem helt på egenhånd. Og på nyttårsaften var det superkos. Etter fakkeltoget (merk: ELSK!) opp til Lysgårdsbakken, løp jeg, Benedicte og Mikal ned igjen som noen saikofolk.

Jeg kommer til å savne explore i år. Eller, mest den konge lovsangen, det å våkne opp til musikk over anlegget i digre Håkonshall, spise middag mens jeg ser på 1500 ungdommer som gjør det samme, synge "Jesus, det eneste" sammen med dem under nattverden på nyttårsaften, og ikke minst fakkeltoget på nyttårsaften! Det er noe av det beste jeg er med på i hele mitt liv. 1500 ungdommer som går i et laaaangt langt tog, og setter faklene sammen til et kors i toppen. Det er det fineste som finnes. Stå å klemme på alle vennene mine i snøen, ved flammekorset som synes for hele Lillehammer mens rakettene smeller over hodene på oss.
Det er noe jeg unner alle å oppleve!


fakkeltog / fakkelkors / folk og raketter
FOTO: KRIK.no

8 kommentarer:

Mikal sa...

Å sløvt av deg å ikkje bli med altså, for neste år kan ikkje eg :p....

Men ja Explore va digg i fjor!!

(BTW: eg holdt seriøst på å klikka altså på bussen i fjor (VA DRIT TRØTTE).

Fant foresten artikkelen heilt på egenhånd :p

Kristin sa...

kan du kje?! WHY :O ?
hahaa, du fortjente det, du har sjøl sagt at trøtte flk på buss e kjedelig. Så det;)
.. kass artikkel ? :p

Mikal sa...

Fordi då har eg vært på Explore nok :p
nja eg e aldri kjedlig da, uansett!

Blogginlnlegget :p

Kristin sa...

Jo, du e kjedelig når du seie du har vært på explore nok! Og du e kjedelig når du e trøtt på bussen.

Mikal sa...

Eg e aldri kjedlig men du e det når du ikkje blir med!

Kristin sa...

jo du e masse kjedelig. Og eg vett eg ikke e kjedelig, så det gidde eg ikke diskutera ein gang ;p

Anonym sa...

Fornuftige dåkke e :P ellår kje.. Dåkke kan vær kjedlige begge to :) Mn Mikal kan kje sei han har vært på explor nok endå, må nesten venta te neste år komme, for så å se.

E ingen ting så stoppe dg for å reisa i år Kristin :)

Anonym sa...

Åh, så utrolig stilig med det fakkelkorset. ^^