tirsdag 1. mai 2007

How did English become a lingua franca ?

Igår var det forberedelse til engelsk-tentamen på skolen. Jeg og Angela satt utenfor skolen en liten stund, og snakket om alt annet enn engelsk-språkets historie. Så kjøpte Angela nudler, og da de var spist opp var klokken halv 11, da så vi læreren som gikk hjem. Så da gikk vi også. Vi traff Inger Helene utenfor skolen, og Angela prøvde å få oss med til Karmsund. Men jeg ville ikke. Så da gikk vi til byn istedetfor. Det kom en mann med en fot bort til meg og snakket om hvor fin sykkel jeg hadde, han påsto at den var veldig fin å sykle på. Inger Helene lurte på hvordan han visste noe om sykling.

Igårkveld var det Åpen Zone på haralsdvang skole / Haraldshallen / Skatehallen / Turnhallen. Var et par hundre der da , tøft det. Jeg og Charlotte skulle egentlig ha ansvar for no singstar greier. Men det var noen andre som fikk det ansvaret. Så vi gikk rundt og delte ut et ark istedetfor. Så gikk vi tur, skikkelig lang tur. Med Alex, som vi 'tilfeldigvis' fant på veien. Vi gikk helt til Haugesunds avis bygget, og opp til Haugaland/Vardafjell og tilbake. Je. Så kom Benedicte og noen fotballgirls på besøk til oss på Haraldsvang. Så var det konsert, med Erik og Kriss. Jeg og Charlotte var litt sære akkurat da. Vi fikk høre det av Eirik: "Nå har dåkke sotte på 100 møter og kjeda livet av dåkke for å planlegga detta arrangementet! Og så når det endelig e, så klare dåkke ikkje å ha det kjekt?! Dåkke e sære altså. Dåkke trenge virkelig å begynna å drikka!" Yep, når de voksne sier sånn er det kanskje sant.

Idag skal jeg liksom øve til tentamenen imorgen da. Dette er hva jeg har gjort for å fordype meg i hvordan det engelske språket har blitt et dominerende internasjonalt språk:
*Grodd zyphnet *Slettet kjedelige meldinger på mobilen *Printet sangtekster *Lagt på 6 lag med neglelakk *Spist lasagne *Dagdrømt *Drukket 4 flasker vann *Prøvd kjolen min *Lagt på plass klær *Oversatt 2 linjer fra engelskboka mi *Strikket litt sokk

Ja, jeg tror denne tentamenen kan komme til å gå voldsomt bra.

JUST WHEN I WAS GIVING UP, YOU APPEARED RIGHT IN FRONT OF ME... NOW WHAT ?

4 kommentarer:

Hilðe sa...

Haha, vims?:P

Eg kan kje no for at eg lure på koss det gjekk ;) hehe, neida;D trur kje det va så mången andre som gidda gjørr no heller:P

Kristin sa...

Haha , fæle oppgavene :p
Men de telte jo ikkje no særlig anyways. Så samma det x)
Gikk ikke så bra nai.

Hilðe sa...

Off, eg vett! Tammaste greiene :S
Men, men. Matte i måro . Asj...:P

Anonym sa...

Lurer på hvor mye det hjalp deg på tentamen at du strikket sokk dagen før.